Join us on Facebook

Please wait..10
Blogger WidgetsBlog statistics Widget For Blogger Ping your blog, website, or RSS feed for Free

100 Bukti Diambil Dari Rumah Penculik



Seorang pegawai dari Jabatan Forensik memberitahu Mahkamah Tinggi di Kuala Lumpur hari ini bahawa 100 Bukti telah diambil dari sebuah rumah di Chemor yang disewa oleh salah seorang tertuduh dalam penculikan Belanda Nayati Shamelin budak Moodliar.

ASP Zuraimi Zam Zam berkata, dia dan pasukannya pergi ke rumah di Chemor, Perak, pada 11:25 pada 8 Mei tahun lalu atas arahan pegawai penyiasat, ASP Erwanshah Abd Basir.

Beliau mendapati rumah itu dalam keadaan kemas, yang bermaksud bahawa tidak ada pakaian bertaburan di atas lantai atau kerusi kucar-kacir, katanya dalam jawapan kepada Timbalan Pendakwa Raya Jean Sharmila Jesudeson.

Bukti yang diambil dari rumah itu termasuk beberapa helai rambut, cap jari, berus gigi, sebahagian daripada tilam, minuman dalam tin, puntung rokok dan T-shirt, katanya.

Zuraimi memberi keterangan pada perbicaraan itu. Chong Tat Siong, 24, dan dua rakan-rakan, beliau jurujual telefon bimbit Foong Khar Fai, 20, dan penganggur Lee Phak Seng, 25, yang didakwa dengan penculikan Nayati, 13, di hadapan Mont Kiara International School, Jalan Kiara 1 di Kuala Lumpur pada pukul 7.30 pagi pada 27 April tahun lepas.

Pertuduhan di bawah seksyen 3 Akta Penculikan membawa hukuman mati atau penjara seumur hidup dan sebatan jika sabit kesalahan.

Chong diwakili peguam Rejinder Singh dan Lee Foong dan oleh Hanif Hashim dan KT Wong masing-masing.

Perbicaraan di hadapan Hakim Kamardin Hashim telah ditangguhkan kepada 14 Mei.




Sila Kongsi Artikel Ini Dengan Kawan2 Anda,Berkongsi Itu Indah!!! Klik Butang Dibawah.
0 Komen La Bro!
Komen La Bro!
Komen La Bro!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...