Join us on Facebook

Please wait..10
Blogger WidgetsBlog statistics Widget For Blogger Ping your blog, website, or RSS feed for Free

Nik Aziz Persoal Pusat Wujud JPPK

Nik Aziz
SHAH ALAM – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempersoalkan kewujudan Jabatan Pembangunan Persekutuan Kelantan (JPPK), yang didakwa cuba mengaburi mata rakyat walhal segala peruntukan bagi tujuan pembangunan negeri itu telah disalahgunakan Umno-Barisan Nasional (BN).

Lebih menghairankan apabila hanya di Kelantan dan negeri-negeri Pakatan Rakyat (PR) agensi kerajaan itu diwujudkan, tidak pula di negeri-negeri lain dan beliau percaya Umno-BN akan menggunakan JPP untuk menarik sokongan pengundi kepada mereka pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

“Kenapa negeri lain (BN) tak ada JPP, Kelantan dan negeri-negeri PR yang lain pula ada, pemimpin BN guna peruntukan ‘kami’ di Kuala Lumpur, bukannya di Kelantan.

“... tindakan Perdana Menteri dan menteri-menteri Kabinet mereka ini boleh memecahbelahkan rakyat kerana cuba menimbulkan persepsi negatif rakyat kepada Kerajaan Negeri Kelantan,” soalnya lagi ketika berucap pada program Bicara Cinta dan pelancaran buku "Bicara Ini Demi Ilahi" terbitan Kumpulan Media Karangkraf di sini, hari ini.

JPPK adalah sebuah agensi kerajaan di bawah Unit Penyelaras Pelaksanaan (ICU), Jabatan Perdana Menteri ditubuhkan pada 1 Januari 1991 bertujuan untuk mengambil alih tugas dan peranan Pejabat Kemajuan Negeri Kelantan sebagai agensi utama menyelaras dan memantau pelaksanaan projek-projek pembangunan persekutuan di Kelantan.

Selain itu, pengwujudan JPPK adalah bertujuan untuk memastikan kawalan yang rapi ke atas projek-projek persekutuan mulai daripada perancangan hinggalah kepada pengesanan projek diuruskan dengan sempurna.



Sila Kongsi Artikel Ini Dengan Kawan2 Anda,Berkongsi Itu Indah!!! Klik Butang Dibawah.
0 Komen La Bro!
Komen La Bro!
Komen La Bro!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...